تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

اگر و تنها اگر راهش را بدانید، تعمیرات ساده ترین کار دنیا میشود.


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آیا مطالب این سایت توانست مشکل شما را حل کند؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 25
  • بازدید کل : 18318

نگاهی کامل بر |SAMSUNG GALAXY A50 2019|


نگاهی کامل بر |SAMSUNG GALAXY A50 2019|

عرضه

معرفی 2019، فوریه
وضعیت موجود. عرضه شده در مارس 2019

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.4 اینچ (~84.9% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، 19.5:9 (~403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد 158.5 در 74.7 در 7.7 میلی‌متر
وزن -
ساخت جلوی شیشه‌ای، پشت پلاستیکی
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 9.0 (پای)
تراشه Exynos 9610 Octa (ده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته‌ی 1.6 گیگاهرتز Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 6 گیگابایت رم یا 64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم

دوربین

اصلی سه گانه: دوربین سه‌گانه: 25 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.7) و 8 مگاپیکسل (لنز فوق عریض، f/2.2) و 5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.2)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 2160p@30fps، 1080p@30fps
سلفی 25 مگاپیکسل (f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
  لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
  شارژ سریع 15 واتی

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
NFC بله (وابسته به بازار عرضه)
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، سفید، آبی، نارنجی
 
طراحی:
  • بدون شک یکی از قسمت هایی که در گوشی های سال 2019 سامسونگ بیشترین بهبود را به خود دیده است، قسمت طراحی است. گوشی های سری J سامسونگ در سال قبل، طراحی نسبتا قدیمی داشتند و برخی از آن ها شبیه به گوشی های تولید شده در سال 2014 بود؛ با این حال، گوشی های جدید این شرکت در دو سری M و A نشان می دهد که آن ها توجه ویژه ای به زیبایی محصولات خود دارند. Galaxy A50 نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و به جرأت یکی از زیباترین گوشی های میان رده ساخته شده توسط سامسونگ تا کنون است.
  • زیبایی طراحی این گوشی وابسته به دو قسمت اصلی می باشد که اولین آن ها پنل پشتی می باشد. سامسونگ برای پنل پشتی گلکسی A50 از ساختار پلاستیک با ظاهر شیشه ای استفاده کرده است که به همین دلیل نام آن Glasstic (ادغام Glass و Plastic) می باشد. این ساختار پلاستیکی از بافت به خصوصی استفاد می کند که باعث می شود این گوشی ( در دو رنگ مشکی و سفید) در زوایای مختلف تابش نور، حالت رنگین کمانی به خود بگیرد و لبه های خمیده پنل پشتی در کنار خمیدگی گوشه های فریم میانی فلزی موجب در دست گرفتن آسان Galaxy A50 شده است.
  • درست است که پنل پشتی این گوشی، از ساختار شیشه ای استفاده نمی کند، اما همین ظاهر شیشه ای باعث شده است که بدنه گلکسی A50 نیز جاذب لکه اثر انگشت باشد؛ هر چند که انتظار می رود احتمال شکستن آن، کمتر باشد. گذشته از این موارد، استفاده از Glasstic در کنار شاسی پلاستیکی باعث شده است که گلکسی A50 با وجود داشتن نمایشگر و باتری بزرگ، وزن بسیار پایین 166 گرمی داشته باشد. همچنین گفتنی است که شاید استفاده از این ترکیبات، مرغوبیت گوشی های شیشه و فلزی را در اختیار نگذارد، اما Galaxy A50 از کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می برد و تمام اجزای آن با دقت بالایی تولید شده اند.
  • روی لبه پایینی این گوشی، جک 3.5 میلی متری هدفون به چشم می خورد که در کنار پورت USB Type-C و اسپیکر تک گانه قرار گرفته است. بد نیست بدانید کهاسپیکر تک گانه گلکسی A50 صدایی به مراتب بهتر و دقیق تر از نمونه بکار رفته در گوشی های سری M در اختیار می گذارد و صدای خروجی از این اسپیکر در حجم بالا، دچار افت کیفیت نمی شود؛ هر چند که عمق بیس آن را نمی توان عالی دانست.

نمایشگر

  • همانطور که اشاره کردیم، گلکسی A50 از نمایشگر بزرگ 6.4 اینچی استفاده می کند که با توجه به حاشیه های باریک خود، حدود 85 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است. پنل بکار رفته در این گوشی از نام آشنا و محبوب سوپر آمولد استفاده می کند که به نوعی تضمین کننده کیفیت آن می باشد و سامسونگ برای آن، رزولوشن 1080×2340 را در نظر گرفته است که در کنار نسبت تصویر 19:5:9، چگالی پیکسلی بسیار خوب 403 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد.
  • محتوای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر، بسیار شاداب می باشد و رنگ های آن کمی اشباع شده به نظر می رسند که البته با قرار دادن حالت نمایشگر روی Natural دقت نمایش رنگ ها بهبود خواهد یافت. با توجه به نوع پنل بکار رفته در این گوشی، خیال کاربر از بابت عمق رنگ مشکی نیز راحت خواهد بود و نسبت کنتراست این پنل، بی نهایت می باشد.
  • زاویه دید این نمایشگر هم در سطح مطلوبی قرار می گیرد و در زوایای مختلف، تغییر آزار دهنده ای در رنگ ها و شفافیت نمایشگر ایجاد نمی شود. علاوه بر این ها، حداکثر نور این پنل نیز در حدی می باشد که برای استفاده از گوشی در فضاهای باز با تابش نور، هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. از سایر ویژگی های نمایشگر هم می توان به امکان فیلتر نور آبی جهت استفاده آسان در محیط های کم نور و امکان شخصی سازی دمای رنگ ها اشاره داشت. ناگفته نماند که با توجه به اینکه پنل های اولد توسط پیکسل های خاموش، رنگ مشکی را به نمایش می گذارند و امکان کنترل تک تک پیکسل ها به صورت مجزا وجود دارد؛ سامسونگ ویژگی Always On Display را برای گلکسی A50 در نظر گرفته است که با توجه به نبود چراغ نوتیفیکیشن، برای اطلاع از اعلانات بسیار کاربردی خواهد بود.

دوربین گلکسی A50

  • این اولین باری نیست که شاهد استفاده از دوربین سه گانه در میان رده سامسونگ هستیم و پیش از این نمونه آن را در Galaxy A7 2018  دیده بودیم. اکنون در گلکسی A50، سامسونگ قدم را فراتر گذاشته و برای دوربین اصلی این گوشی، از سنسور جدید 25 مگاپیکسلی بهره برده است که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 قرار دارد. دو دوربین دیگر اما از سنسور های 8 و 5 مگاپیکسلی استفاده می کنند که در پس لنز هایی با دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته اند و همانند چیزی که در گلکسی A7 دیده بودیم، دوربین 8 مگاپیکسلی، زاوه دید فوق عریض 123 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت و دوربین 5 مگاپیکسلی صرفا برای سنجش عمق کاربرد خواهد داشت. گفتنی است که دوربین اصلی Galaxy A50 از فوکوس خودکار تشخیص فازی پشتیبانی می کند و همچنان خبری از فوکوس خودکار برای دوربین فوق عریض در کار نمی باشد. گذشته از دوربین های قرار گرفته در قسمت پشتی، بد نیست بدانید که دوربین سلفی این گوشی نیز در مقایسه با A7 بهبود یافته و از سنسور 25 مگاپیکسلی بهره می برد که در پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است.
  • رابط کاربری دوربین در One Ui سامسونگ، تغییرات اساسی از نظر طراحی به خود دیده است، با این حال روش های استفاده از آن، تقریبا مشابه گذشته می باشد. همچنان با سوایپ کردن به سمت راست و چپ، می توان بین حالت های مختلف جابه جا شد و در رابط کاربری جدید، حالت فیلم برداری نیز به عنوان حالتی جداگانه روی نوار بالایی دکمه شاتر قرار داده شده است. سوایپ به سمت بالا و پایین نیز جا به جایی بین دوربین سلفی و دوربین پشتی را در اختیار می گذارد و همانند گذشته، عکاسی پرتره با نام لایو فوکوس در این گوشی شناخته می شود که امکان تغییر میزان بلور شدن پس زمینه را قبل و بعد از ثبت تصویر در اختیار می گذارد. از دیگر حالت های دوربین هم می توان به اسلوموشن، غذا، هایپر لپس و … اشاره کرد. نا گفته نماند که سامسونگ برای میان رده خود ویژگی تشخیص صحنه را نیز در نظر گرفته و این گوشی با شناسایی صحنه هایی چون طبیعیت، غذا، حیوانات و … تنظیمات مربوطه را اعمال خواهد کرد.
  • دوربین اصلی A50 در محیط هایی با شرایط نوری کافی، تصاویری با جزئیات بسیار خوب، رنج داینامیکی وسیع، رنگ های واقعی و نویز پایین به ثبت می رساند، با این حال در برخی مواقع نور سفید عکس ها به خوبی تنظیم نمی شود و تصاویر روشن تر از واقعیت به نظر می رسند. این موضوع در هنگام عکاسی در شب با نور های مصنوعی نیز به چشم می خورد و تصاویر کمی روشن تر از واقعیت می باشند که البته با کلید شناور تنظیم اکسپوژر (نور سفید) می توان این مشکل را رفع کرد؛ با این حال انتظار می رود که سامسونگ با ارائه اولین بروزرسانی، مشکلاتی از این قبیل که در نسخه پایه نرم افزاری محصول به چشم می خورد را رفع کند. گذشته از این موضوع، دوربین اصلی در محیط های کم نور، تصاویری با نویز پایین به ثبت می رساند که البته همین الگوریتم های کاهش نویز، باعث کاهش جزئیات نیز می شود.

سخت افزار

  • در داخل گلکسی A50 از تراشه اگزینوس 9610 استفاده شده است که به نوعی قدرتمندترین تراشه سامسونگ برای گوشی های میان رده به شمار می آید. این تراشه نسخه بروز شده و بهبود یافته تراشه اگزینوس 7885 می باشد که پیش از این در گوشی های A8 و A8 پلاس بکار رفته بود و تغییراتی در زمینه پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، هوش مصنوعی و پردازشگر سیگنالی تصاویر به خود دیده است.
  • به گفته سامسونگ، اگزینوس 9610 دارای پردازشگر تصویر مبتنی بر یادگیری عمیق ماشینی می باشد. این واحد پردازشی متشکل از DSP (پردازشگر دیجیتالی تصاویر) برای تبدیل استریم های آنالوگ به سیگنال های دیجیتالی می باشد که در کنار شبکه عصبی برای شناسایی صحنه ها، چهره ها و موضوع های موجود در تصاویر و فیلم ها و با استفاده از یادگیری ماشینی، ویژگی های مربوط به هوش مصنوعی جهت عکسبرداری و فیلمبرداری را بهبود خواهد بخشید. گذشته از این موارد، تراشه اگزینوس 9610 از ویژگی مولتی فریم برای ترکیب چند فریم جهت کاهش نویز تصاویر پشتیبانی می کند و این تراشه پشتیبانی بهتری از دوربین های چندگانه خواهد داشت. همچنین طراحی سخت افزاری ویژه این تراشه باعث شده است که توانایی فیلمبرداری صحنه آهسته در رزولوشن فول اچ دی با 480 فریم در ثانیه به آن افزوده شود که نسبت به تراشه قبلی، پیشرفت بزرگی به شمار می آید.
  • پردازنده مرکزی (CPU) از موارد دیگری است که بهبود های خوبی به خود دیده است. تراشه اگزینوس 9610 از پردازنده مرکزی 8 هسته ای استفاده می کند که از 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز برای پردازش های سنگین و 4 هسته کم مصرف Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز برای پردازش امور روزمره و سبک تشکیل یافته است. علاوه بر این، سامسونگ برای اولین بار تراشه میان رده خود را با لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه داده است که نوید بخش عملکرد کارآمد تر و مصرف باتری کمتر خواهد بود.
  • اگزینوس 9610 از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G72 MP3 استفاده می کند که بر اساس نسل دوم معماری Bifrost توسعه داده شده و گرافیک های سه بعدی واقعی تر در مقایسه با نسل قبلی را در اختیار خواهد گذاشت. به گفته سامسونگ، این GPU، از آخرین API های گرافیکی و تکنیک های متنوع پردازشی از جمله MSAA برای واقعی تر شدن بازی هایی با گرافیک بالا و ASTC و AFTC پشتیبانی می کند که با کاهش پهنای باند حافظه، پردازش های گرافیکی کارآمد تر را در اختیار خواهد گذاشت.
  • نا گفته نماند که تراشه اگزینوس 9610 از مودم LTE با حداکثر سرعت دانلود تا 600 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود تا 150 مگابیت بر ثانیه استفاده می کند و این تراشه از بلوتوث 5.0 و رادیو FM نیز پشتیبانی می کند. از سایر مشخصات سخت افزاری Galaxy A50 هم می توان به حافظه داخلی 128 گیگابایتی و حافظه رم 4 گیگابایتی اشاره کرد که البته نسخه دیگری از این گوشی با حافظه رم 6 گیگابایتی نیز وجود دارد و حافظه داخلی آن از طریق درگاه مموری تا 512 گیگابایت قابل ارتقا می باشد.

نرم افزار

  • در قسمت نرم افزاری سامسونگ بر خلاف سری ام، تصمیم درستی اتخاذ کرده و در گوشی گلکسی A50، شاهد استفاده از رابط کاربری One Ui بر پایه اندروید 9 هستیم؛ این در حالی است که سری ام گوشی های این شرکت، با اندروید 8.1 روانه بازار شده اند. شکل و شمایل این رابط کاربری دقیقا مشابه چیزی است که در گلکسی اس 10 نمونه آن را دیده بودیم و سامسونگ دستیار صوتی بیکسبی را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است که البته شاهد در نظر گرفتن دکمه فیزیکی مجزا برای آن نیستیم. به طور کلی می توان گفت که رابط کاربری جدید سامسونگ، بدون شک بهترین نسخه توسعه داده شده توسط آن ها می باشد که بهبود های بسیار خوبی در زمینه پایداری به خود دیده و با توجه به المان های جدید طراحی، تعامل با آن نیز راحت تر شده است. 

باتری

  • گلکسی A50 از باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که شاید در نگاه اول کوچکتر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد؛ اما عملکرد آن در سطح عالی قرار می گیرد. این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 15 ساعت دوام می آورد و با توجه به نمایشگر آمولد و تراشه 10 نانومتری، به احتمال زیاد بیشتر کاربران در استفاده سنگین، قادر به استفاده از این گوشی تا 1 روز خواهند بود و در استفاده سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش است. گفتنی است که این گوشی از شارژ سریع تطبیقی سامسونگ با توان 15 وات پشتیبانی می کند که خوشبختانه شرکت سازنده تجهیزات آن را در داخل جعبه قرار داده و با استفاده از آن، شارژ کامل گلکسی A50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

سخن گروه:

  • Galaxy A50 به خوبی نشان دهنده استراتژی سامسونگ برای جذب کاربران بیشتر در بازار میان رده ها برای سال 2019 می باشد. این گوشی از طراحی بسیار زیبایی بهره می برد و نمایشگر آن یکی از بهترین ها در این رده قیمتی می باشد. تراشه اگزینوس 9610 بکار رفته در A50 به راحتی از پس انجام تمامی امور بر می آید و رابط کاربری One Ui نیز یکی از بهترین های حال حاضر دنیای اندرویدی است. این گوشی در زمینه دوربین نیز امکانات متنوعی در اختیار می گذارد و باتری آن از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار می باشد. در نتیجه می توان گفت که A50 در حال حاضر یکی از بهترین میان رده های موجود در بازار به شمار می آید که از ویژگی های خاصی چون سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سه گانه نیز بهره می برد.
مزایا
  • طراحی زیبا
  • نمایشگر با کیفیت
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • قدرت مناسب سخت افزاری
  • عرضه شدن با اندروید 9 و One Ui
  • امکانات متنوع در دوربین
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر
معایب
  • عملکرد نه چندان خوب دوربین در محیط های کم نور
  • دقت پایین تشخیص چهره
  • حاشیه پایینی نمایشگر می توانست کوچکتر باشد
  • نبود فیلمبرداری 4K

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 129

مطالب تصادفی

  • نمونه سوالات فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت
  • در آن واحد تمامی کد های مخفی را داشته باش
  • در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!
  • به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات
  • نگاهی کامل بر |IPHONE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE SE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3G|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 4|

فاصله از فکر تا عمل،تنها نادیده گرفتن ترس است.